[FreeGeoCZ] WMS NASA kontra Cenia (WGS84)

Vojtech Honzik v.honzik na gmail.com
Středa Květen 23 13:57:51 CEST 2007

> Pro ten samy vyrez stahnu ortofotomapu z Cenia s wgs84:
> http://www.dhost.info/krchov/files/qgis/ceu_b_ortorgb1m_sde.jpg
>
> A ejhle mapa je asi o 100m posunuta na vychod?!?!

Právě řeším podobný problém s WMS v Mapserveru. Potřeboval jsem z
Cenie připojit nějaká data v S-JTSK:

1.) bylo nutné zkopírovat definici esri:102067 jako epsg:102067,
protože epsg kód s takovým číslem neexistuje.

2.) mám problém s epsg kódy 28403,32633,4326.

LAYER
 NAME "test_wms"
 GROUP "WMS"
 TYPE RASTER
 CONNECTION "http://geoportal.cenia.cz/wmsconnector/com.esri.wms.Esrimap/ceu_sprava_csu?"
 CONNECTIONTYPE WMS
 METADATA
   "wms_srs"             "EPSG:102067"
   #"wms_srs"             "EPSG:28403"
   #"wms_srs"             "EPSG:32633"
   #"wms_srs"             "EPSG:4326"
   "wms_name"            "26" #kraje
   "wms_server_version"  "1.1.1"
   "wms_format"          "image/png"
 END
 STATUS ON
 PROJECTION
  "init=epsg:2065"
 END

celý mapfile je taky v epsg:2065.

http://fzp.ujep.cz/~honzik/tmp/wms/102067_2065.png - jediny v poradku
http://fzp.ujep.cz/~honzik/tmp/wms/4326_2065.png
http://fzp.ujep.cz/~honzik/tmp/wms/28403_2065.png
http://fzp.ujep.cz/~honzik/tmp/wms/32633_2065.png

Co je mi divné ze pri změně extentu nebo poměru stran obrázku je
"roztažení" v jedné z os stále stejné a nezávislé na měřítku. Nevím
jestli začít hledat chybu v Mapserveru, PROJ nebo v WMS službě Cenia.
Problém není akutní, transformace S-JTSK <-> S-JTSK (s odlišnými
epsg/esri kódy) funguje, ale přesto by mne to zajímalo.

Předem díky.

VH

--
Vojtech Honzik