[FreeGeoCZ] Re: FreeGeoCZ

Stepan RYBAR xrybs01 na seznam.cz
Středa Červen 7 16:19:54 CEST 2006

Ahojte!

Procital jsem navrhy na to, jak by melo FreeGeoCZ pusobit. Za sebe povazuju za nejlepsi, aby FreeGeoCZ pusobilo v ramci CAGI jako jeho odborna pracovni skupina, a to trvale.

1) Samostatne sdruzeni
Jsem proti z ryze praktickych duvodu. Kdo by se staral o formality (zakladani, organy, ucetnictvi, kontakty, web...). Museli bychom si od zacatku budovat jmeno, ziskavat kontakty atd. Navic by doslo ke stepeni sil.

2) CAGI
Myslim si, ze je to ta nejlepsi volba. CAGI je o GISech. CAGI ma v GISech jmeno, spoluporada konference, dostava se na urady, ma zakladnu. FreeGeoCZ by mohlo pusobit jako odborna pracovni skupina. CAGI ma lety proverenou infrastrukturu (viz vyse). Navic uz nejaci lide z FreeGeoCZ jsou cleny CAGI. Zas v CAGI se neco plati za clenstvi, nevim, jak jinde.

3) Ostatni sdruzeni tak moc neznam, priznavam. Je otazkou, zda je FreeGeoCZ vic o GISech, nebo o SW. Teda CAGI je take o SW, ze. Zkusme si sepsat vyhody a nevyhody jednotlivych sdruzeni a porovnat.

Jinak bych byl pro, abychom se neomezili jen na SW, ale treba i na data. A nebo oboji. Par jich je a nejsou z meho pohledu nevyznamna. AFAIK. Treba jenom o nich pro zacatek vedet.

A rozdil ci definice Free ci OpenSource? Co to udelat tak, ze je to o SW ci datech, ktera jsou vydana pod OSI licenci (treba SW publikovatelny na SourceForge.NET).

Stepan