[FreeGeoCZ] Re: FreeGeoCZ

cepek cepek na fsv.cvut.cz
Čtvrtek Březen 23 11:02:36 CET 2006

On Thu, Mar 23, 2006 at 08:52:57AM +0100, Jan Ruzicka wrote:

Zdravím,

mám několik stručných poznámek

> V současné době hledáme cesty jak Open Source GIS komunitu sjednotit
> tak aby mohla cíleně informovat o možnostech Open Source GIS nástrojů.

... obecně se liší názor na to co je Free Software a Open Source Sofware.
Ve směřování navrhovaného sdružení je v této věci jasno?

>   1. Založení samostatného sdružení

... absolvoval jsem a je s tím spousta nevděčné a neprodutivní
práce. Prvotní elán brzy vyprchá a pak to zbyde na jedno člověku či v
lepším případě na pár lidech. Se zakláním nového sdružení bych nespěchal.

>      *Společnost pro výzkum a podporu Open Source* (OSS) -
>      http://www.oss.cz

... osobně mám apriorní nedůvěru ke společnostem zaštítěným MI. Mé
názory v této věci jsou ale mírně nekonformní (já totiž pochybuji i o
smyslu MI).

>      *České sdružení pro svobodnou informační infrastrukturu* -
>      http://ffii.cz

... tam bych mohl hlasovat "pro" ;-)

> používání open source nástrojů pro oblast geoinformatiky (GIS, GPS,
> dálkový průzkum země, apod.). Sdružení je právnickou osobou podle
> českého práva, s celostátní působností.

... pokud se budou připravovat nové stanovy, doporučuji "opisovat"

S přáním hezkého dne
Aleš Čepek